O produtor cultural norte-americano Josh Spector propõe o abandono da cultura da notícia de última hora e sua substituição pela ênfase na educação. Para Josh, as pessoas não compram mais a atualidade jornalística porque ela está presente gratuitamente em todas as partes. Mas pagam por informações que as ajudem a viver melhor.
Notícias educativas sobre saúde, entretenimento, esporte e economia doméstica passariam a ocupar o espaço hoje dedicado à política nacional e internacional, e à macroeconomia. A salvação dos jornais estaria ai, segundo o autor do artigo.
Os interessados podem ler (em inglês) , a seguir, os parágrafos iniciais do texto:
“Here’s some breaking news for newspaper publishers: Nobody cares who “breaks” news.
The industry’s obsession with being first to report a story has distracted it for years, while other companies have emerged all around them with more creative ways to serve and monetize information consumers.
With that in mind, I’d like to present a simple way for newspapers to generate new revenue streams, attract new readers, engage their existing audiences, and capitalize on the unique skills, access, and assets they have at their disposal.
Newspapers should get into the education business. We don’t need to christen the University of The Washington Post any time soon (though that’s an interesting concept to brainstorm), but traditional publishers should embrace the creation of educational products as part of their mission”…..
O texto complete está no endereço : https://medium.com/@jspector/a-new-business-for-newspapers-e4ca9b3d177e
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